دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران اعلام کرد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران از افزایش گشت های مشترک با هدف نظارت بر واحدهای صنفی در استان خبر داد و گفت: باید گشت های مشترک و منظم جهت نظارت بر واحد های صنفی در استان افزایش یابد تا بتوان بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه را شناسایی و متلاشی کرد.

به گزارش آوای خزر از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی با اشاره به اهمیت برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه، از تهیه و تدوین طرح مقابله با اینگونه جرایم در سال 96 اشاره کرد و افزود: از آنجایی که جرم سرقت تاثیر مستقیم بر روی امنیت روانی جامعه دارد اجرای این طرح برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایشان هدف اصلی اجرای این طرح را مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه، کاهش سرقت و افزایش احساس امنیت در جامعه بیان کرد و گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح گلوگاه های اصلی مورد هدف قرار بگیرد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه مکان خاصی برای خرید و فروش اموال مسروقه وجود ندارد، به تداوم سرقت و فروش در مکان های خاص توسط سارقان غیر حرفه ای اشاره و بیان کرد: باید گشت های مشترک و منظم جهت نظارت بر واحد های صنفی در استان افزایش یابد تا بتوان بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه را شناسایی و متلاشی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی تعیین شده در این طرح، کنترل مال‌خران حرفه ای رها شده از زندان است و باید مشخص شود که چگونه و به چه کیفیتی می توان بر سارقان و مال‌خران رها شده از زندان کنترل و نظارت کرد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی به کنترل فضای مجازی با هدف مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه اشاره کرد و گفت: پلیس فتا استان مازندران باید ظرف ده روز گزارشی از نحوه نظارت و کنترل بر فضای مجازی خصوصا فروشگاه های اینترنتی به این معاونت ارسال کند.

وی گفت: باید از ظرفیت تمام دستگاه ها جهت اجرای دقیق و کامل طرح استفاده کرد تا بدینوسیله شاهد کاهش آمار سرقت در استان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در پایان سخنان خود گفت: سازمان های مجری طرح از جمله نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، شهرداری و سازمان صنعت معدن و تجارت جهت بومی سازی و بروز رسانی طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه و ممنوعه، خلأهای قانونی، انتقادات، پیشنهادات و نظرات کارشناسانه خود را جهت بهره برداری به این معاونت ارسال کنند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: